Friday, January 06, 2006

Jos en de rode planeet

Is er leven op mars?

In 1976 werd een opmerkelijke foto gemaakt door de Viking1-orbiter.



Een van de heuvels leek sterk op het gezicht van een man. Het was mijn Duitse kamergenoot die me er op wees van de mogelijke aanwezigheid van Jos Ghysen. Dus heb ik beslist om zelf enkele foto's te nemen van die planeet om dat fenomeen eens wat nader te onderzoeken.

Ik ging er vanuit dat ik toch over een iet of wat degelijk fototoestel moest beschikken om die foto succesvol te maken. Daarom heb ik toch maar gekozen voor een recent model
Het enige wat ik nog nodig had was een extra krachtige lens die het mogelijk maakte om scherpe foto's van de marsbodem te kunnen maken. Dat was gelukkig geen enkel probleem.

Ik heb op zolder grootmoeder's oude bril gevonden. De lenzen in die bril zijn zo sterk dat wanneer je de bril opzet, het schermpje op uw gsm plots verandert in een mega-IMAX beeld. Die bril is zo sterk dat je wanneer je hem opzet, Dana Winner plotseling lekkere borsten heeft.
Kortom, een bril die de vergelijking met het aquarium in Seaworld moeiteloos kan doorstaan.

Ik heb beide lenzen dus gemonteerd op mijn camera'tje en heb als een zot foto's getrokken van onze rode planeet. Nu ik moet zeggen, de resultaten zijn meer dan de moeite waard. Sterker nog, ze zijn verbluffend. Kijkt u zelf maar...



Ik ga er dus van uit dat er meer misteries moeten bestaan waar Jos Ghysen iets met te maken heeft. Als u denkt dat er zo een misterie is, laat het me weten, ik zal het nader onderzoeken.

Tot de volgende,

1 comment:

Anonymous said...

groeten van muggenbeet.